MPaR'06 - artykuł nr 16


 

Pokaż spis treści MPaR'06
 

Wielokryterialne modelowanie strategii rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwie

Tomasz Ordysiński

Streszczenie:

Opracowanie Wielokryterialne modelowanie strategii rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwie (T. Ordysiński) zawiera propozycję wsparcia decyzyjnego kadry zarządzającej w zakresie wyboru strategii rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwie. Duża liczba możliwych narzędzi oraz metod ich wykorzystania powoduje trudność w dokonaniu właściwego wyboru i trafnym określeniu kierunku rozwoju internetowego firmy. Do rozwiązania problemu wykorzystano wielokryterialne modelowanie matematyczne oraz metodę AHP. Połączenie tych dwóch metod umożliwiło włączenie do modelu matematycznego funkcji preferencji decydenta (wyrażonych za pomocą cech jakościowych). Opracowanie zawiera studium przypadku przedsiębiorstwa działającego na terenie Szczecina.

Nota bibliograficzna:

Tomasz Ordysiński. (2006). Wielokryterialne modelowanie strategii rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwie. W: Tadeusz Trzaskalik (red.), Modelowanie Preferencji a Ryzyko '06. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, s. 243-254