MPaR'08 - artykuł nr 25
Modelowanie popytu na dobro konsumpcyjne - teoria i praktyka
Marcin Godlewski, Sascha Stürze
Streszczenie:
W pracy Modelowanie popytu na dobro konsumpcyjne - teoria i praktyka (M. Godlewski, S. Stürze) autorzy prezentują przegląd metod poświęconych szeroko rozumianej ilościowej analizy poziomu cen produktów i usług. Zwiększoną uwagę poświęcają metodom opartym na analizie regresji, w której analiza kształtowania się popytu jest wzbogacona o wpływ wielu dodatkowych czynników pozacenowych. Zasadniczym celem pracy jest zwrócenie uwagi na obszary, w których podręcznikowa postać zagadnienia budowania modelu opisującego popyt rozmija się z warunkami spotykanymi najczęściej w praktycznych zastosowaniach. Autorzy, bazując na doświadczeniach z rzeczywistego wdrażania ekonometrycznych modeli popytu, przedstawiają pewne rozwiązania o charakterze ogólnym, pozwalające tworzyć bardziej skuteczne narzędzia zarządzania polityką cenową i marketingową w przedsiębiorstwie.
Nota bibliograficzna:
Marcin Godlewski, Sascha Stürze. (2008). Modelowanie popytu na dobro konsumpcyjne - teoria i praktyka. W: Tadeusz Trzaskalik (red.), Modelowanie Preferencji a Ryzyko '08. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, s. 331-344